Op 6 juli vond de tweede professionaliseringsdag plaats in het Mirror Centre in Amsterdam-oost. Deze stond in het teken van jezelf en je organisatie zo goed mogelijk presenteren online.

In deze tijd wordt het gebruik van Social media steeds groter. Jongeren, maar ook ouderen begeven zich steeds meer op online platforms. Mensen wisselen online informatie met elkaar uit, maar gaan ook online op zoek naar de dingen die hen interesseren. Het is dan ook belangrijk om aandacht te besteden aan je onlinepresentatie als organisatie. Vanuit het Servicepunt Emancipatie willen we graag inspelen op wat we om ons heen zien, maar ook de signalen die we terugkrijgen uit het veld. Organisaties hebben eerder aangegeven graag hulp te willen hebben bij hun website en bij het onderhouden van hun Social media profielen.

Onder leiding van Nick Topp, oprichter van designbureau Multitude, was er een speciale workshop over het up-to-date houden van je website. Organisaties met weinig geld en tijd willen toch graag een website die er aantrekkelijk uitziet, de juiste informatie geeft en het juiste publiek trekt. Nick gaf tips om dit voor elkaar te krijgen. Het is vooral belangrijk om kritisch naar je eigen website te kijken en jezelf de vraag te stellen, wie wil ik bereiken met deze site? En doe ik dat op deze manier?

Na de lunch gingen de organisaties aan de slag met hun eigen Social media profielen. Ashlee Janelle, zelf een bekende Social influencer, vertelde over het ontstaan van haar eigen Social media profielen, het onderhoud daarvan en hoe ze bekendheid verwierf. Wat plaats je als organisatie online en op welke dagen kun je het beste wat posten? Het belangrijkste wat Ashlee de aanwezigen mee kon geven, is dat Social media een leuke en toegankelijke manier is om een relatie op te bouwen met je doelgroep. Je steekt er energie in, maar het moet ook vooral leuk blijven. En leer ook vooral van de aanpak van andere organisaties met eigen Social mediakanalen.

Foto 1 Foto 3